4 Haziran 2013 Salı

Okul Açmak İyidir, Ama Hapishaneler de Lazımdır - Tuleyb'in Yazısı, Resmi, Fotoğrafı, Sorulara Cevapları, Şiiri ve Powerpoint Çalışması

                      



“Bir okul açan, bir hapishane kapatır...” Bence de… Ben bununla aynı fikirdeyim. Mesela bir okul açsan içine de bin kişi girse bunlar kötü şeyler yapmaya vakitleri kalmaz. Okulda ödev yaparlar, oyun oynarlar ve güzel şey öğrenirler. Arkadaşları olur, öğretmenleri olur, iyi vakit geçirirler ve kötü bir şey yapmazlar. Okula gidenler için hapishane kurmamız gerekmiyor.
Ama belki güzel bir iş hapishanelere okul yapmak olur. Çünkü oradaki insanlar belki okula gitmiş, belki de gitmemiş, ama kötü bir şey yapmışlar ceza almış, belki de Allah'ın istemediği şeyleri yapmıştır. O halde o kişi tövbe etmeli, Kur'an okuluna gitmesi lazım. Allah herkesi affeder.
Bazen okullarda da kötü çocuklar olabilir, bir keresinde bir çocuk bana yumruk atmıştı, ben ağladım çünkü acımıştı, ama ona vurmadım, gidip öğretmene söyledim, çünkü daha önce birisi bana kötü bir söz söylemişti ve o zaman da ben ona kötü bir cevap vermiştim ve öğretmen ikimize de ceza vermişti, ben bir şey demeseydim, sabretseydim, sadece o sataşan çocuk ceza alırdı, o zaman öğrendim ki okuldaki yaramaz çocuklardan uzak durmak lazım, ve sana bir şey yaparlarsa hemen büyüklere söylemen iyi olur.
Bazı çocuklara okula gitmekle de işe yaramayabilir. Onlar okul ne güzel yer bilmeyebilir, o yüzden hapishaneler de gerekli olur.

Tuleyb'in Yaptığı Resim


Tuleyb'in Çektiği Fotoğraf
Sorulara Cevaplar:

Okul nedir? Okul güzel bir şeydir orada öğreniyorsun, orada oynuyorsun çok. Evde durunca sıkılınca okulu özlersin, bazen de yorulunca gitmek istemezsin.

Okula ilk başladığım zaman hissettim ki, Annem hiç dönmeyecekti. Çok korkmuştum, sonra nasıl olduğunu anladım.
O günkü hislerim korkuyordum hiç bişey anlamamıştım, ne yapacağımı bilmiyordum.
Okulun bize kazandırdığı güzel şeyler mesela matematik veya sosyal bilgi ve de güzel okumayı ve yazmayı...
Kendi okulumda bugün sabah matematik dersinde Ölçü bilimlerini basitleştirilmiş versiyonlara dönüştürme (converting measurments to even more simplified versions of them) sonra da şiir kitaplarımızı düzelttik. Öğle yemeği arasına gittim, oradan WİN’e gittim, oradan da sosyal bilgisi'ne gittim, en son da… Su kenarları (Chesapeake bayle) watersehd ilgili araştırma yaptım arkadaşlarımla.
Okulumda hoşlandığım şeyler bilgisayarlar, matematik sınıfı, kütüphane, arkadaşlarımla konuşmak, (recess) tenefüse çıkmak, öğretmenim de eğlenceli birisi adı Mrs. Burkett. Benim hayalimdeki okul benim okulum gibidir.
Bir müslüman Türk olarak, bir Amerikan okulunda olmanın güzel tarafları herkes bana iyi davranıyor (nobody offends me) benimle iyi arkadaşlar, kimse bana karışmıyor türk ve müslüman olduğum için ve bence zor yanları yok eğer kurallara uyarsan.

Şiir

Öğretmenim sormuştu
En sevdiğim şey nedir dördüncü sınıfta
Dedim ki Sizsiniz öğretmenim
Okulu güzel yapan içindeki insanlardır.


Okula Gelen Müfettiş Fıkrası (Tuleyb'in Bulduğu Fıkra)

Bir okula müfettiş gelecekmiş, öğretmen sınıftaki tembel ve çalışkan çocukları iki gruba ayırmış, ve demiş ki, 'Eğer müfettiş soru sorarsa siz tembeller çalışkanların dediğinin aynısını deyin.'
Müfettiş birinci soruyu çalışkanlara sormuş, İstanbul'u kim fethetti? Çalışkan bir çocuk 'Fatih Sultan Mehmed' demiş, ikinci soru 'Hangi yılda?' demiş, o da '1453' demiş, üçüncü soru 'Uzayda hayat var mı?' demiş çocuk da 'Araştırılıyor' demiş.
Sonra müfettiş tembel çocuklardan birine sormuş 'Oğlum adın ne?' o da 'Fatih Sultan Mehmed' demiş, sonra 'Yaşın kaç?' demiş, o da demiş ki '1453' müfettiş 'Oğlum sen deli misin?' deyince de 'Araştırılıyor' demiş. :))

4 yorum:

  1. Merhaba Tuleyb,
    Hazırladığın powerpoint,çektiğin fotoğraf ve yaptığın resim çok güzel. Sorulara verdiğin cevaplar da güzel, fakat anladığım kadarıyla bu sitenin açılış amacı sizlerin türkçe okuma ve yazma kabiliyetlerini geliştirmek.
    Bu yüzden yazılarında ingilizce cümlelere yer vermezsen ve türkçe cümleler kullanırken de daha dikkatli olursan bu çalışmalarının çok daha güzel ve akıcı olacağını düşünüyorum.Ve emin ol; bu yazdıklarıma dikkat edersen puanlarında da daha çok yükseliş görürsün.İyi Çalışmalar. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Tesektur ederim. Bende ayni fikirdiyim sadece bilmiyorum nasil anlatiyim emin olamadigim icin ingilizcesinide yazi yorum

    YanıtlaSil
  3. MERYEM A SARAC8 Haziran 2013 18:05

    fikran coookkk komik olmus her okudugum sefer gulmekten kiriliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Fıkra..... HAHAHAHAHAHA!!!!!!!! Okadar COK komıkdıkı ucakta herkes bana bakıyordu.

    YanıtlaSil