2 Haziran 2013 Pazar

Okul Suç Oranını Azaltır - Meryem'in Yazısı, Şiiri, Resmi, Fotoğrafı ve Powerpoint Çalışması

                 

“Bir okul açan, bir hapishane kapatır...” sözünden anlayacağımız şey bir okul yaptırdığımızda suçlular daha azalır. Bunu ispatlamak için bir sorum var. Suç oranı en yüksek çok okullu bir ülkede mi olur, yoksa hiç kadar az okullu bir ülkede mi olur?..


Eğer siz okula gitmeseydiniz ve okumasaydınız suç olacak şeyler yapabilirdiniz. Çünkü eğer mesleği yok ise, para kazanmak için çok kötü şeyler yapabilir veya yaptırılabilir. Para kazanmak için kötü insanların dediği kötü şeyleri yapabilir. Mesela uyuşturucu satıcısı vera organ mafyası olabilir. 


Okula giden bir insan ne yapar. Bir mesleği olup kendisine ve çevresine faydalı olabilir. Biz okula gittiğimizde bize neyin doğru ve neyin yanlış olduğunu öğretmeye çalışıyor. Ama hala anlamayan veya anlatılanları önemsemeyenler oluyor. Mesela, eğer bir çocuk okula gitmeseydi, o zaman daha boş ve önemsiz şeylerle uğraşırdı. Mesela aklı popülerliğe veya uyuşturucuya çalışırdı.


Başka bir örnek de matematik ile ilgili. Matematiğin çok önemli olduğunu unutmamalıyız. Matematik dersinde öğrendiğimiz konuların yarısından çok daha fazlası gerçek hayatta kullanılıyor. Başka bir örnek de kitap okumak dersi ile ilgili. Eğer kitap okumak dersini atlarsan, o zaman kitap okumak yerine hep televizyon izlersin. O zaman beynin küçülür ve çok akıllı olamazsın. Televizyondaki yanlışları sen de yapabilirsin. 


Sorulara Cevaplar:


Okul bizim yeni şeyler öğrendiğimiz bir binadır. Öğretmenler ve öğrenciler ile doludur. 

Okula başlamadan önce müdür, babama ve bana okulu gezdirdi. Yemekhanesi bana korku filmi gibi gözüktü. Öyle gözükmesinin sebepi herhalde ışıkların kapalı ve çok büyük bir yer olduğundan dolayı idi. Okula ilk başladığımda çok heyecanlıydım. Kendimi çok büyük hissetmiştim. Ama o 2. sınıftakiler var ya, onlar bizim kendimizi küçük hissetmemizi sağlıyordu.
Okulda kazandığım güzel şeyler matematik dersinde öğrendiğim konulardır. Bunlar benim hayatım boyunca kullanabileceğim bilgiler oluyor.
İlk önce servise biniyorum. Servise 1 saat biniyorum. Ana sınıfıma gidiyorum. Orada mantomu çıkartıp derslerim için malzemeleri ayarlıyorum. Müzik dersine gidiyorum. Oradan sonra bir üst kata çıkıp fen bilgileri dersine gidiyorum. 45 dakika sonra matematik dersine gidiyorum. Orada 75 dakikaya yakın bir süre kalıyorum. Oradan sonra 15 dakikalık tenefüs oluyor. Oradan sonra yemekhaneye gidiyoruz. Yemek yiyip konuşmaya başlıyoruz. Oradan sonra İngilizce dersine gidiyorum. 90 dk da o. Sonra study hall'a gidiyorum. Orada 20 dk kitap okuduktan sonra ödevlerimi yapıyorum. Amerika'nın tarihi ile alakalı bir derse gidiyorum. O ders bittikten sonra çantamı hazırlıyorum. Servise biniyorum. Güle güle okulum.
Okulda en çok sevmediğim şey sınavlar. Haftada 5 sınav aldığım oluyor. 5 sınav ne demek!..
Benim hayalimdeki bir okul olsa olsa bir özel okul olurdu. Oradaki herkes sınavlarını bilgisayarda yapardı. Her sınıfta beş tane akıllı tahta olurdu...
Bence en güzel tarafı dinimizi ve kültürümüzü temsil etmemizdir. Bana göre en zor yanı sınıfımdaki bazı çocukların hep içki ve şarap tarzı şeyler ile alakalı konuşması oluyor. Ben de onlara susmalarını söylüyorum ama beni dinlemiyorlar...
Meryem'in Okulundaki Arkadaşlarıyla Fotoğrafları



Okul - Akrostiş

Oğrendiğin yer
Kitapla dolu
Uzakta veya yakında
Layık olursun takdire



Meryem'in Okuduğu Okulun Resmi

Meryem'in Gittiği Pazar Okulundaki Türkçe ve Kur'an Sınıflarının Resmi


4 yorum:

  1. Meryem cok guzel olmus cok sevdim herrzzaman ki gibi.

    YanıtlaSil
  2. Meryem'cim
    akrostisli siirlerine bayiliyorum, ayrica yazinda her zamnaki gibi cok akici olmus okumaya doyamadim. Sevgiler
    -Mukaddes

    YanıtlaSil
  3. maşaallah Meryem'cim,hazırladığın bütün çalışmalarına çok emek vermişsin, belli.Bu gayretlerini,çalışmalarını umarım hep doğru yolda Hak yolunda kullanırsın. Allah sana güzel lütuflarda bulunmuş. bu lütufları inşaallah hep olumlu yönlerde kullanır ve hakkını verirsin. Maddi ve manevi olarak yükselmen için bunlar birer basamak olur inşaallah. Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  4. Meryem şuanda Türkiyedeyim. Cok erkan burda ama senın yaptın powerpoınt cok guzeldi. Benım de ılk ddersımm muzık. Insallah görüşürüz.

    YanıtlaSil