19 Mayıs 2013 Pazar

Kitaplı Hayatım - Meryem'in Yazısı, Şiiri, Fotoğrafı, Resmi, Sorulara Cevapları ve Powerpoint Çalışması

                 
Meryem'in Kitap ile İlgili Resmi


Meryem'in Fotoğrafı

Dünyaya gözlerimi açtığım an hep kitaplar ile beraberdim. Bebek iken çok az oyuncaklarım vardı. O kadar ki anneannem bize ziyarete geldiğinde “Bu çocuğa oyuncak alsanıza!..” demiş. Onların yerlerini örten daha önemli şeylerim vardı. Onlar da kitaplarım. Hazineymiş gibi önemli kitaplarım. İlk kitabım resmen benim en çok sevdiğim oyuncağım gibiydi.
Küçüklüğümde oyuncaklardan çok daha fazla kitaplarım vardı. Her yıl Türkiye'ye gittiğimizde herhalde en çok aldığımız şey kitaplardı. Her yaz Türkiye'ye gittiğimizde Nil Tuna oluyor. Ah o test kitapları ah. Saatlerce seni çözmeye çalışıp duruyorum.
Evimiz kitaplarla dolu. Hep arkadaşlarım geldiğinde “Aa.. Senin ne kadar çok kitapların var!” diyorlar. Evimizin her odasında bir kitaplık var. En çok kitaplar salonda. Babam hep benim artık oradan kitap okuyabiliceğimi söylüyor. Ancak ben daha kendimi hazır hissetmiyorum…
Benim kitaplar ile alakalı düşüncelerim:
Kitaplar bizim en çok sevdiğimiz dostlar olmalılar. En yakın dostlarımız olmasının sebebi hiç size küsmemesidir. Kitaplarla arkadaşlık kurduğunuzda rahatlayabilirsiniz. Hayal ufkunuzu büyütebilir. Sanki o olayları yaşıyormuşsunuz gibi hissedebilirsiniz.


Kitap-Akrostiş


Kur'an-ı Kerim
İncelemelisin içindekileri
Tarih en çok sevdiğim konu
Anlamalısın olayları
Paylaş yeni öğrendiklerini

Şiir

Kutsal

Okudukça olursun uysal
İçindeki sıkıntıları sal

Sorulara Cevaplar
1.Kitap okumak bence çok önemlidir. Önemli olmasının sebepi kitaplar insanları rahatlatabiliyor. İnsanlar sıkıldıklarında kitap okuyup vakitlerini geçirebiliyor. Kitaplar insanların kelime haznesini güçlendirebiliyor ve insanlara hayattaki yeni şeyleri öğretip insanları daha bilgili yapar.
2.Bence kitap okuyan kişiler daha çok kelime bilebilirler ve hadiselere farklı görüş açılarından bakabilirler. Kitap okuyan kişiler daha bilgili olurlar.
3.Hayır her türlü kitapları okumamalılar, çünkü eğer boş kitaplar okunursa zamanlar boşa harcanır. Benim boş kitap diye kasdettiğim şey, eğer benim yaşımdaki bir çocuk 5 sayfalık kitabı bin kere okursa o zaman zamanını boşa harcamış olur.
4.Kitap seçerken ben, kitabın benim seviyeme göre olup olmadığını araştırıyorum. Bir de ben kitabın sürükleyici olup olmadığını öğrenmeye çalışıyorum.
5.Bizim evimizde kitap okumaya ayrılmış bir vakit yok ama Study Hall'da ve serviste kitap okuyorum. Bazen de uzun yolculuklarda kitap okuyorum [hem okul gezilerinde hem de ailecek gezilerde.]
6.Benim okuduğum bir yerde “Çok gezen mi daha bilgili olur, yoksa çok okuyan mı?” Karikatürdeki adam “Gezerken okuyan daha bilgili olur.” demişti.
"Kitaplar da dostlar gibi az, fakat iyi seçilmiş olmalıdırlar." (Jonerianna)
"Kitaplar sessiz öğretmenlerdir." (Gellius)
7. Ben büyüyünce yazar olmak isteyip istemediğimi kararlaştıramadım. Ama illaki de bir kitap yazmam lazım olsaydı adını "Patrona Halil İsyanından Bir Ses" koyardım ve konusu da Patrona Halil isyanını yaşamış bir çocuğun günlüğüymüş gibi yazardım. [Biliyorsunuz ben Osmanlı’da Derin Devlet dizisini çok seviyorum...]

5 yorum:

  1. Meryem cok guzel ve cok sevdim herseyi.

    YanıtlaSil
  2. Meryem abla resmini ve yazini cok beyandim

    YanıtlaSil
  3. Meryem Yazra olmak istedini biliyordum!

    YanıtlaSil
  4. Meryem kardeş, Kitaplarla büyüdüğün yazından belli oluyor. Anne babanı ve öğretmenlerini tebrik ediyorum. Ne güzel sana kitabı sevdirmişler, hem dilini korumuşsun hem de Türkçe'yle de düşüncelerini güzel anlatıyorsun. Özellikle yurtdışındaki kardeşlerimizin Türkçe kitap okumaları da çok önemli, yoksa ana dillerini unutuyor, ya da çok kötü kullanıyorlar.

    YanıtlaSil
  5. Powerpointin çok güzel Meyem. Akrostişin mükemmel.

    YanıtlaSil