19 Mayıs 2013 Pazar

Kitap Nedir? - Tuleyb'in yazısı, şiiri, fotoğrafı, resmi ve powerpoint çalışması

                           

Tuleyb'in Yaptığı 
Kitap Çalışmasının Resmi
Tuleyb'in Fotoğrafı - 2



Tuleyb'in Fotoğrafı - 1


http://chronicle.com/article/What-Are-Books-Good-For-/124563/


Kitap nedir?.. Bu adam yukardaki yazıyı yazdı ve yazı ingilizcedir, anladığım kadarıyla demek istediği şeyi ben çok sevdim.
İnşallah siz de sevdiniz. Oradaki websiteye girip daha çok okuyabilirsiniz. Ben zannediyorum ki bu kişi bunu yazdı, çünkü bizim yaştaki çocuklara söyluyor ki kitaplar çok harika ve bize lazım. Diyor ki bazı üniversite öğrencileri bazı kitaplar faydalı değildir demiş, fakat bu adam 'Onlar belki de işimize yarar ama biz bilmiyoruz' diyor.
Kitap çok eski zamandan beri vardır, dinler kadar eskidir ve kitap yazmak çok ciddi ve zor iştir, şimdi, teknik ilerlemeden kitap değişti, kitap eskiden taşlara yazılırdı sonra kâğıda basılırdı, şimdi mesela, ipad ya da bilgisayarda yazabilirsin, ya da göremeyen insanlar için sesli, kabartmalı olabilir, kitap güzel manaları güzel kelimelerle anlatmadır, mutlaka kâğıtta olması gerekmez. Sadece kâğıttan bir ürün değildir, kelimeler ve manalardır. Adam bunları yazısında anlattı.

“Dünyada hiçbir dost, insana kitaptan daha yakın değildir.” Kitap insana bilgi verir, yardım eder, seni doğru yola götürür (it guides you). Mesela Kur'an çok güzel bir kitaptır, onu anlayanlar, her şeyi, doğruları anlar.

Kitap nedir? Bana göre kitap bazan çok güzel bazen de öyle değildir. Benim sevdigm kitaplar Hunger Games, Hobbit, ve daha çok var.
Bazı kitapları çok seviyorum bazılarını da sevmiyorum, çünkü onları anlamıyorum ya da sıkıcı oluyor, bazı ingilizceler eski ingiliz ingilizcesi gibi mesela "King Arthur and His Knights" ingilizcesi (British) zordu.

Bazen Türkçe yazıları da anlamayınca okumak istemiyorum, ama biri benimle okursa olur. Mesela bir tane çok güzel ve müslümanlara lazım kitap Kur'an'dır. Onu mutlaka okumak lazımdır.

Kitap okurken insana düşünür, yeni şeyler öğrenir, kitap hem bilgidir hem sevgidir. Kitap okuyanla okumayan çok farklı olur, birisi daha çok öğrenir çünkü o okumuş olur. İnsan her türlü kitabı okumalıdır, ama bazı kitaplar var sadece bir kere okunur, bazıları her gün çok çok okunur, mesela Kur'an gibi.. çünkü manası çoktur.

Bazı kitaplar ödevdir, okuman gerekir, bazıları önemsiz haberler gibi şeydir. Kitap seçerken ne hakkında olduğu, anlayabilceğim gibi mi, kim yazmış, mesela öğretmen oku demiş, ya da sevdiğim arkadaşım önceden okumuş ve sevmiştir (they recommended me), bu kitaplara bakarım, bazen ablam bana kitap okutur ve sonra kitabın filmine götürür. Filme gitmek iyidir ama kitabın kendisi her zaman daha güzeldir, çünkü filmde her şeyi göstermezler. Okuyunca daha çok şeyleri anlarsın, sonra da ablamla konuşuruz, kitabın şurasını filme çekmemişler, ya da adamın anlattığını anlatamamışlar diye.

Müslümanlara uygun olan kitapları seçmeliyiz, okul çocuklarına göre, yaşına göre seçmeliyiz
Eskiden bizim evde akşam 8'de herkes kitap okurdu, ama şimdi kardeşlerim olduğu için, onlar uyusun diye bekliyoruz, bazen 10'da okuyoruz, yatmadan önce ve annem benimle odamda okuyor.

Gerçekten ben bir kitap yazdım. Ama çok uzun değil. 10 sayfa el yazımla. Ben size ilk sayfanın resmini gönderiyorum, kitabın ismi (Seeking Revenge) İntikam Aramak veya İntikam Almak, böyle şeylerden hep yazarım, ama sonra onları beğenmem ve çöpe gider, hep ingilizceden yazıyorum, uzun ve güzel yazmak istiyorum. Yazmak zor iş, öğretmenim, çok çalışırsam iyi yazabileceğimi söyledi.

Kitapla ilgili bazı güzel sözler buldum;

Kitaplıklar aklın tedavi yerleridir.
Bir tek kitap yazmak için bir kitaplık eser okunmalıdır.
Okula her şey yapabilirsiniz ama kitaplık yapmadıysanız hiç bir şey yapmamış gibi olursunuz.
Kitap okumak zeki insanlarla konuşmak gibidir.
Kitap, İnsana istediği zaman bilgi veren istemediği zaman odaları süsleyen bir araçtır.
Kitap, okumak, ilmin göstergesidir.
Kitap, okumak, azmin, sabrın ve öğrenme isteğinin göstergesidir.
Kitap, okumak bir milletin kurtuluş alametidir.
Kitap, insana konuşmayı öğretir.

Şiir
Kitap kitap kitap nedir?..
Kitap sevgidir.
Sevgi de kitaptır
Kitap kitap kitap knowledgedır
Bize öğretir biz de öğreniriz
Hangi kitap lazım en çok
Kur'an dediysen doğrusun

8 yorum:

  1. Tuleybe resmini ve yazini cok beys dim-AZRA

    YanıtlaSil
  2. Bende cok sevdim Hobbiti Mina

    YanıtlaSil
  3. Tuleyb senin şu çalışkanlığına, arama, inceleme ve paylaşma çabana hayranım. Aferin sana.

    YanıtlaSil
  4. Tesekdur ederim annemden aliyorum calismayi cok

    YanıtlaSil
  5. Yazın çok guzel olmuş Tüleyb. En azından İngilizce yazma.

    YanıtlaSil
  6. BEN HOBBITI COK SEVIYORUM!!!!!!
    \(>●<)/

    YanıtlaSil