7 Haziran 2013 Cuma

Ömer Faik'in Yazısı, Resmi, Fotoğrafları ve Sorulara Cevapları


Ömer Faik'in Hayalindeki Okulun Resmi

Ömer Faik'in Okullarının Fotoğrafları


Bir okul açan bir hapishane kapatır. Bunun anlamı okulda insanlar iyi şeyler öğrenir. İyi şeyler öğrenince iyilik yaparlar, kötülük yapmazlar. Böylece hapishanelere gerek kalmaz.
Biz okulda paylaşmayı öğreniriz, kurallara uymayı öğreniriz, kötü hareketler yapmamayı öğreniriz, büyüklerimize saygılı olmayı öğreniriz. Bunların hepsine uyarsak hapishaneye ne gerek var!
Okulda kötü davrananlar hemen cezalandırılıyorlar ve derslerini alıyorlar, inşaallah da yeniden de yapmaya kalkmazlar. 
Hiç kötü şey yapmazsan ödül de alabilirsin. Ben birçok kez ödül aldım okuldan.

Sorulara Cevapları:

1. Okul bizim yeni şeyler öğrendiğimiz yerdir. Bazen de ödüller alıyoruz. Bazı günler okul sadece eğlencedir.
2. Ben çok hatırlamıyorum annem bana anlattı. Okula başladığımda hiç ingilizce bilmiyordum. Onlara bir şeyler söylüyordum ama beni anlamıyorlardı. Eve geldiğimde anneme: "Bunlar hiç Türkçe bilmiyor, benim dediklerimi hiç anlamıyorlar." demişim.
3. Kitap okumak, kurallara uymak, saygılı olmak. Bizim için geçerli bir tane daha dil öğrendik. Kur'an okulunda da Arapça okumayı öğrendik.
4. İlk önce matematik dersi yapıyoruz. Sonra special derslerinden birini yapıyoruz. (Müzik, spor, sanat ve kütüphane) Sonra reading, grammer ya da spelling derslerini yapıyoruz. Tenefüse çıkıyoruz sonra da yemekhaneye gidiyoruz. Yemekten sonra "center" yapıyoruz. Burada kitap okuyoruz, ders çalışıyoruz, sınıfta yapamadığımız şeyleri yapıyoruz. Benim en sevdiğim şey kitap okumak, center'den sonra azıcık daha spelling yapıyoruz. (10-15 dakika) Sonra da eve gidiyoruz.
5. Evet mutfak. Çok kötü kokuyor ve çok dağınık. Bazen oturacağin yerde kurumuş süt var. Bastığın yere dikkat etmen gerek yerlerde yiyecekler düşmüş olabilir.
6. Çok çok çok temiz bir okul olmalı. Haram yemekler olmayan, yemeğini yiyebileceğin bir okul.
7. En azından okulumda kuralları öğreniyorum, kitap okumayı, yazmayı öğreniyorum. Benim için Amerikan okulunda olmanın güzel bir tarafı yok. Yalancılarla dolu, arkadaşım topa vurmuş ve 4 dakika boyunca top aşağı düşmemiş.
Onlarla aynı odada yemek zorundasın, onalr haram şeyler yiyor. Bu da çok kötü.

5 yorum:

  1. Omer Faik, Arkasaanin topunda kanatmi varmis

    YanıtlaSil
  2. MERYEM A SARAC8 Haziran 2013 18:08

    ilk gunun cok komik gecmis omer faik

    YanıtlaSil
  3. ömer faık çızdın resım çok ve çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Ömer Faik, maşallah sende düşünme ve yazma kabiliyeti var. Eğer sen de her alanda çalışma gönderseydin kesin birinci olurdun bu hafta, ama birinci olmak şart değil... Önemli olan güzellikleri ortaya koyup onu başkalarıyla paylaşabilmek.. aferin sana...

    YanıtlaSil